Az Adrien Brody által megformált fiktív magyar zsidó építész, Tóth László a II. világháború után az Egyesült Államokba menekül – az ő sorsát követjük végig Brady Corbet évtizedeken átívelő, grandiózus filmjében. Tóth nem sokkal Amerikába érkezését követően komoly álláslehetőséget kap egy helyi dúsgazdag üzletembertől, Harrison Van Burentől (Guy Pearce), azonban élete főművének megvalósítása korántsem alakul zökkenőmentesen. A film intim betekintés nyújt Tóth magánéletébe, feleségével Erzsébettel (Felicity Jones) való kapcsolatába, akivel közösen nevelik László unokahúgát, Zsófiát (Raffe Cassidy). Az idei Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon a legjobb rendezőnek járó Ezüst Oroszlánnal díjazott film különleges képi világával és egyedi hangzásával az első perctől fogva magával ragadja a nézőt. Bár Tóth László kitalált személy, mégis hús-vér, nagyon is valódi hős; a kelet-európai bevándorló léttel járó minden megpróbáltatással és gyötrelemmel küzdő építész személyes identitásának és viharos érzelmeinek szorításában próbálja élni az életét. A The Brutalist lenyűgöző emberi történet. Igazi filmünnep, amely extrém hosszával és a játékidő közepére beillesztett 15 perces, különleges jelentőséggel bíró szünetével felejthetetlen filmélményt nyújt és magáénak követeli a legnagyobb mozivásznat. A hét éven át készített alkotás jó része Magyarországon forgott, vágója Jancsó Dávid, ko-producere Petrányi Viktória volt, de feltűnnek benne olyan magyar színészek is, mint Vilmányi Benett, vagy Sztarenki Dóra.
Brady Corbet filmes pályafutását színészként kezdte: feltűnt többek között Gregg Araki kultikus queer mozijában a Mysterious Skinben, Michael Haneke 2007-es Funny Games-ében, valamint Lars von Trier Melankóliájában is. Rendezői karrierjét a 2015-ös Egy vezér gyermekkorá-val (The Childhood of a Leader) indította el, amely egy első világháború utáni politikai vezető gyermekkorának krónikája. A filmet Velencében mutatták be, csakúgy, mint a The Brutalist-ot és második nagyjátékfilmjét, a Vox Luxot, Natalie Portman főszereplésével. A The Brutalist című alkotásával Corbet az utóbbi évek egyik legambiciózusabb és legmonumentálisabb amerikai filmjét készítette el, amely egyaránt funkcionál műfaji, történetmesélő filmként és szerzői alkotásként. Olyan jól ismert toposzokat képes újszerűen tálalni, mint az amerikai álom hamissága, a művészi önmegvalósítás gyötrelmes küzdelme, vagy a társadalmi kitaszítottság.
Angol, magyar és jiddis
magyar és angol