Ausztria 1750-ben: egy halastóban tükröződik a szürkülő égbolt. Egy mély, sötét erdő elnyeli a napfényt. Egy dombtetőn egy nyilvánosan kivégzett nő holtteste. Agnes, aki mélyen vallásos és rendkívül érzékeny, szánakozva nézi őt, de valahol csodálja és irigyli is, hiszen idegennek érzi magát ebben a világban, amelyen Wolf-al, férjével osztozik. Ágnes egyre inkább visszahúzódik és elhidegül. Belső börtöne egyre nyomasztóbbá, melankóliája egyre kínzóbbá válik. Hamarosan úgy tűnik, hogy az egyetlen kiút ebből a gödörből egy váratlan, erőszakos cselekedet… A The Devil’s Bath megszólaltatja a 18. századi Európa peremvidékein élő láthatatlan és elfeledett asszonyokat; bemutatja mindennapi életük keménységét, amelyet a vallási dogmák és tabuk határoztak meg, és amely még mindig visszhangzik az idők múlásában. A eredeti bírósági jegyzőkönyvek alapján készült film az európai történelem egy megrázó, eddig elfeledett fejezetét tárja fel Anja Plaschg sokkoló alakításával (aki Soap&Skin nevű projektjével jegyzi a film zenéjét is) és Martin Gschlacht Ezüst Medve díjas operatőri munkájával. A The Devil’s Bath Ausztria hivatalos nevezése a 2025. évi Oscar-gálára.
Veronika Franz és Severin Fiala osztrák filmes duó, akik a horror és pszichológiai thriller műfaji korlátainak tágításán és újraértelmezésén dolgoztak az elmúlt 10 évben. Filmjeikre jellemző a mély nyugtalanság érzése, az atmoszférikus feszültség és legtöbbször a félelem pszichológiai aspektusaira helyezik a hangsúlyt a nyílt gore helyett. Munkáikban gyakran foglalkoznak az identitás, a rokoni kapcsolatok és az emberi természet sötét oldalával. Veronika Franz 1965-ben született Bécsben, karrierje kezdetén filmkritikusként dolgozott, majd forgatókönyvíró lett. Szorosan együttműködött az ünnepelt osztrák filmrendezővel Ulrich Seidl-el, akivel két közös gyerekük is van. Saját bevallása szerint Seidl különös, formabontó stílusa, amely gyakran keveri a dokumentarista realizmust a sötét fikcióval, mélyen befolyásolta saját filmkészítői ars poeticáját. Severin Fiala 1985-ben született, szintén Bécsben, Ulrich Seidl unokaöccse. A bécsi filmakadémián tanult filmművészetet, majd rövidfilmekkel hívta fel magára a figyelmet. Veronika Franzcal való együttműködése akkor kezdődött, amikor közösen rendezték a Kern című rövid dokumentumfilmet (2012), amely megalapozta későbbi kollaborációjukat. Goodnight Mommy című 2014-es filmjük az egyik legmeglepőbb újhullámos európai horror az elmúlt évekből, míg a Téli menedék címmel már angol nyelven is készítettek fojtogató atmoszférájú filmet Riley Keough-val a főszerepben.
német
angol és magyar